Η πορεία της Ελλάδας στην ψηφιακή εποχή είναι εν εξελίξει. Από τον περασμένο Απρίλιο, μάλιστα, έχει γίνει υποχρεωτική η χρήση ηλεκτρονικής τιμολόγησης για κάθε εταιρεία που έχει συναλλαγές με το δημόσιο. Η χώρα μας έχει καθυστερήσει σημαντικά σε αυτή τη μετάβαση, αλλά πλέον υπάρχει ένα σαφές πλάνο, το οποίο και ακολουθείται με σταθερότητα, παρά τις όποιες αντιδράσεις. Η ψηφιακή μετάβαση αλλάζει το τοπίο στις συναλλαγές όλων των εταιρειών, μεταξύ αυτών και στις εταιρείες παροχής επαγγελματικών υπηρεσιών (συμβουλευτικές, νομικές, κ.α.). Η μετάβαση, όμως, μπορεί να γίνει εντελώς αναίμακτα και μάλιστα με οφέλη, μέσα από την πλατφόρμα της Impact, μιας εταιρείας με εμπειρία δεκαετιών στον χώρο, και την υπηρεσία Business to Government (B2G) eInvoicing.
Η ίδια η μετάβαση στην ψηφιακή μεθοδολογία εμπεριέχει σαφή πλεονεκτήματα, όχι μόνο για το κράτος αλλά και για τις ίδιες τις εταιρείες. Τα πλεονεκτήματα αυτά ενισχύονται από την υπηρεσία B2G eInvoicing, κάνοντας τη μετάβαση μέσω αυτής υπόθεση άκρως θελκτική. Εντοπίζοντας τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα, έχουμε:
- Δραστική επιτάχυνση στην πορεία κάθε τιμολογίου, καθώς τα δεδομένα μεταφέρονται στιγμιαία μέσω του συστήματος της Impact, ενώ υπάρχουν άμεσες ενημερώσεις για την παραλαβή, την έγκριση, και την πληρωμή του κάθε τιμολογίου.
- Εξάλειψη λαθών, μέσω του συστηματικού ελέγχου όλων των υποχρεωτικών πεδίων σε κάθε τιμολόγιο, από το ίδιο το σύστημα eInvoicing.
- Μηδενισμός του κινδύνου απώλειας των τιμολογίων, αλλά και παράλληλη διευκόλυνση των δημόσιων φορέων για την επεξεργασία τους.
- Μείωση κόστους και χρόνου υποβολής των τιμολογίων μέσω της εξάλειψης διαδικασιών όπως η εκτύπωση, το φακέλωμα, η αποστολή, ενώ παράλληλα μηδενίζεται ο χρόνος παραλαβής από το δημόσιο, μειώνοντας και τον χρόνο επεξεργασίας των τιμολογίων.
- Σημαντική διευκόλυνση στην ανάκτηση πληροφοριών σε μεταγενέστερο στάδιο μέσα από το B2G eInvoicing.
- Εντυπωσιακή βελτίωση του ενεργειακού αποτυπώματος της κάθε επιχείρησης, μεγάλη μείωση στην κατανάλωση χαρτιού λόγω της εξάλειψης των εκτυπώσεων και των πολλαπλών αντιγράφων σε χαρτί.
Τα οφέλη αυτά απαιτούν φυσικά την επένδυση στην ηλεκτρονική τιμολόγηση, αλλά στην πραγματικότητα, χάρη στα οικονομικά και φορολογικά κίνητρα που βρίσκονται σε ισχύ, μπορούν σχεδόν να εκμηδενίσουν το κόστος της αρχικής επένδυσης! Πιο συγκεκριμένα:
- Υπάρχει παροχή, επαυξημένη κατά 100%, απόσβεσης της αρχικής δαπάνης για λογισμικό και εξοπλισμό που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
- Επιπλέον έκπτωση, επαυξημένη κατά 100%, στην δαπάνη για τη λήψη υπηρεσιών παρόχου.
- Μειώνεται ο περιορισμός στην προθεσμία για την έκδοση πράξεων διοικητικού, εκτιμώμενου, ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρου από τη Φορολογική Διοίκηση κατά δύο έτη.
- Μειώνεται επίσης σε 45 ημέρες η προθεσμία σχετικά με τα αιτήματα επιστροφής φόρου για το φορολογικό έτος (ή έτη) για το οποίο ο εκδότης εφαρμόζει αποκλειστικά ηλεκτρονική τιμολόγηση.
Είναι φανερό πως η μετάβαση στην νέα ψηφιακή εποχή έχει τις δικές της προκλήσεις. Η επιλογή ενός παρόχου με την απαραίτητη τεχνογνωσία και εμπειρία στο χώρο είναι θεμελιώδους σημασίας. Η Impact είναι πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησης με πιστοποίηση από την ΑΑΔΕ, ενώ η εμπειρία της είναι μεγάλη και εκτείνεται σε μεγάλες και σύνθετες υλοποιήσεις. Διαθέτει πιστοποίηση ISO/IEC 27001:2013, εξασφαλίζοντας το μέγιστο επίπεδο ασφαλείας. Το ίδιο το σύστημα B2G eInvoicing της Impact είναι διασφαλισμένο, βασιζόμενο σε τεχνολογίες της Microsoft, ενώ λειτουργεί αποκλειστικά στο cloud. Είναι, δε, σε θέση να διαχειριστεί πάνω από 5 εκατομμύρια παραστατικά ανά ώρα, όπως έχει πιστοποιήσει το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Η υπηρεσία B2G eInvoicing είναι δοκιμασμένη και ήδη σε χρήση από μεγάλες εταιρείες, όπως ενέργειας, τραπεζικά ιδρύματα, φαρμακευτικές, εταιρείες logistics. Σύμφωνα, μάλιστα, με στοιχεία της ΑΑΔΕ, το eInvoicing της Impact διεκπεραιώνει το 80% των ηλεκτρονικών παραστατικών που διαβιβάζονται μέσω παρόχου!