Από την 12η Σεπτεμβρίου 2023, ξεκίνησε η υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις συμβάσεις μεταξύ οικονομικών φορέων, δηλαδή επιχειρήσεων, και του ευρύτερου Δημόσιου τομέα. Η ένταξη στο καθεστώς ηλεκτρονικής τιμολόγησης θα πραγματοποιείται σταδιακά, ανάλογα με τους εκάστοτε φορείς. Στην πρώτη λίστα της Κοινής Υπουργικής Απόφασης περιλαμβάνονται οι εξής οντότητες: Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας (ΕΚΑΠΥ), Αττικό Μετρό, Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Περιοχής Αθηνών (ΕΥΔΑΠ), Δήμος Αθηναίων, καθώς και τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Μετανάστευσης και Ασύλου. Συνεπώς, όλοι οι διαγωνισμοί που θα προκηρυχθούν από την ΕΚΑΠΥ από τον Σεπτέμβριο και εξής θα απαιτούν υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση από τις φαρμακευτικές εταιρείες και γενικά από όλους τους προμηθευτές ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού και υπηρεσιών υγείας που θα συμμετάσχουν.
Σύμφωνα με τα στατιστικά του ΕΣΗΔΗΣ (Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων), ο τομέας της υγείας κατατάσσεται ως ένας από τους πιο ενεργούς σε ό,τι αφορά τους δημόσιους διαγωνισμούς. Το έτος 2022, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 3.000 διαγωνισμοί, με συνολική αξία άνω των 590 εκατομμυρίων ευρώ. Σε αυτούς τους διαγωνισμούς συμμετείχαν 140 επιχειρήσεις.
Ο κλάδος, συνεπώς, διακρίνεται για την έντονη δραστηριότητά του και αναμένεται να επωφεληθεί σημαντικά από την υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση Business to Government (B2G). Είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι το κριτήριο για την εφαρμογή της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης είναι το χρονικό σημείο έναρξης των διαδικασιών σύναψης της κάθε σύμβασης, όχι ο χρόνος έκδοσης του τιμολογίου. Επομένως, οι φαρμακευτικές και οι υπόλοιπες εταιρείες-προμηθευτές της ΕΚΑΠΥ πρέπει να το λαμβάνουν υπόψη τους.
Επιπλέον, η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση για τις συναλλαγές Business to Government (B2G) θα πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω Πιστοποιημένων Παρόχων Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης.
Η IMPACT, μέλος του ομίλου SoftOne, διαθέτει πιστοποίηση από την ΑΑΔΕ ως Πιστοποιημένος Πάροχος Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης για συναλλαγές B2B. Είναι επίσης μία από τις λίγες εταιρείες που πληρούν τα κριτήρια καταλληλότητας για ηλεκτρονική τιμολόγηση B2G.
Για τον σκοπό αυτό, η IMPACT έχει αναπτύξει τη λύση/υπηρεσία B2G EINVOICING, η οποία προσφέρεται μέσω cloud και λειτουργεί στις υποδομές του Microsoft Azure. Αυτό εγγυάται πλήρη ασφάλεια και ταχύτητα, ενώ είναι συμβατή με οποιοδήποτε ERP σύστημα χρησιμοποιεί ο κάθε προμηθευτής. Επιπλέον, μέσω του PEPPOL Access Point της IMPACT, τα τιμολόγια των επιχειρήσεων δρομολογούνται άμεσα και με ασφάλεια στην αρμόδια αναθέτουσα αρχή.
Όλα αυτά επιβεβαιώνουν ότι η IMPACT εξασφαλίζει τη συμμόρφωση των συναλλαγών με το Δημόσιο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Τα οφέλη για τον προμηθευτή με το B2G EINVOICING της IMPACT περιλαμβάνουν τα εξής:
- Επιτυγχάνεται η άμεση ηλεκτρονική διαβίβαση του παραστατικού, με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιείται η πιθανότητα σφάλματος.
- Μειώνεται σημαντικά ο χρόνος που απαιτείται για την ανεύρεσή του, προσφέροντας αποτελεσματικότητα.
- Η πλήρης αυτοματοποίηση των διαδικασιών συνεισφέρει στη μείωση του χρόνου και του κόστους προετοιμασίας και αποστολής παραστατικών.
- Η ηλεκτρονική παραλαβή από το Δημόσιο επιτρέπει άμεση επεξεργασία και γρήγορη πληρωμή.
- Ο προμηθευτής λαμβάνει άμεση ενημέρωση για την κατάσταση επεξεργασίας των παραστατικών του από την αναθέτουσα αρχή.
- Η χρήση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις δημόσιες συμβάσεις προσφέρει φορολογικά οφέλη για την επιχείρηση.
- Λαμβάνεται υπόψιν η ειδική φύση του κλάδου, όπως η καταβολή της εισφοράς 0,4% υπέρ του ΠΦΣ.
- Πρόκειται για μια cloud υπηρεσία που μπορεί να συνδεθεί με τρίτα συστήματα, όπως το ΕΚΑΠΥ.
- Η διαδικασία συμβάλλει στην ενίσχυση του θετικού κοινωνικού και περιβαλλοντικού αποτυπώματος των επιχειρήσεων, με τη μείωση της χρήσης χαρτιού και την υιοθέτηση υπεύθυνων πρακτικών.
Γιατί να επιλέξετε την IMPACT
- Οι λύσεις ηλεκτρονικής τιμολόγησης της IMPACT έχουν επιλεγεί από 7 στις 10 μεγαλύτερες εταιρείες, με περισσότερες από 50.000 εταιρίες και 200.000 χρήστες να τις χρησιμοποιούν σε 100 χώρες.
- Για περισσότερα από 20 χρόνια, η IMPACT προσφέρει καινοτόμες λύσεις ανεξάρτητα από την τεχνολογική υποδομή ή το ERP του πελάτη.
- Η ομάδα εξειδικευμένων τεχνικών συμβούλων της αντιμετωπίζει κάθε αίτημα υποστήριξης σε λιγότερο από 20 λεπτά.
- Η IMPACT είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του EESPA (Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Παρόχων Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης), με συνεχή συμμετοχή σε μεγάλα ευρωπαϊκά έργα, αποκτώντας πλούσια εμπειρία και τεχνογνωσία.
- Είναι ενεργό μέλος του δικτύου Peppol και πιστοποιημένη ως PEPPOL Access Point, κατατάσσοντας την ως τον κορυφαίο πιστοποιημένο πάροχο υπηρεσιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
Η αγορά εκφράζει την εμπιστοσύνη της στην IMPACT, καθώς σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, μέσω του B2B EINVOICING, περισσότερο από το 60% των ηλεκτρονικών παραστατικών της αγοράς διαβιβάζεται ήδη μέσω του Παρόχου. Ενδεικτικό είναι ότι η υπηρεσία διαχειρίζεται πάνω από 5 εκατομμύρια παραστατικά κάθε ώρα, όπως πιστοποιείται από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.