Η IMPACT, ο κορυφαίος πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησης, πυλώνας σταθερότητας στη μετάβαση του ιδιωτικού τομέα στην ψηφιακή εποχή για συμβάσεις με το δημόσιο.
Η ψηφιοποίηση του Δημόσιου τομέα έρχεται και στην Ελλάδα με ταχείς ρυθμούς. Παρά τις παλαιότερες καθυστερήσεις, τα τελευταία χρόνια έχει σημειωθεί αξιοσημείωτη πρόοδος στην πορεία προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Πλέον διαθέτουμε ψηφιακές εφαρμογές για την αστυνομική ταυτότητα και την άδεια οδήγησης, όλο και περισσότερες Δημόσιες υπηρεσίες γίνονται προσβάσιμες ψηφιακά και πολλές χρονοβόρες, γραφεικορατικές διαδικασίες εξαλείφονται χάρη στην ψηφιακή τεχνολογία. Οι δυσκολότερες διαδικασίες, όμως, απαιτούν σημαντική υποδομή, τόσο από την πλευρά του Δημοσίου όσο και από τον ιδιωτικό τομέα. Γι’ αυτό και οι περισσότερες εταιρείες στρέφονται στη λύση των παρόχων υπηρεσιών, ώστε να μην χρειάζεται να ξεκινήσουν από το μηδέν. Η IMPACT αποτελεί τον κορυφαίο πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης και είναι πιστοποιημένη από την ΑΑΔΕ.
Η Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε τον περασμένο Απρίλιο στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στοιχειοθετεί τη διαδικασία υποχρεωτικής μετάβασης στην ηλεκτρονική τιμολόγηση για όλες τις ιδιωτικές εταιρείες και για όλες τις συναλλαγές με Δημόσιους φορείς. Η λεγόμενη “Business to Government” (B2G) διαβίβαση παραστατικών οφείλει να γίνεται πλέον μέσω παρόχου, και οι εταιρείες πρέπει να φροντίσουν για την εφαρμογή της, για να συνεχίσουν τη συνεργασία τους με Δημόσιους φορείς.
Τα οφέλη της ψηφιακής τιμολόγησης είναι πολλαπλά και εύκολα κατανοητά, παρόλα αυτά το κράτος σε μια προσπάθεια ενθάρρυνσης των εταιρειών στο να επισπεύσουν τη μετάβαση, έχει θεσπίσει και σημαντικά κίνητρα, οικονομικής και όχι μόνο φύσεως. Πολλές εταιρείες προβληματίζονται για το κόστος της μετάβασης, και γι’ αυτό παρέχονται δύο σημαντικά κίνητρα:
- Υπεραπόσβεση της αρχικής επένδυσης για λογισμικό και τεχνικό εξοπλισμό, επαυξημένη κατά 100%.
- ‘Εκπτωση επαυξημένη κατά 100% στην αξία της δαπάνης για τη λήψη υπηρεσιών παρόχου.
Παρέχονται όμως και επιπλέον κίνητρα:
- Περιορίζεται η προθεσμία για την έκδοση των πράξεων διοικητικού, εκτιμώμενου, ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρου από τη Φορολογική Διοίκηση κατά δύο έτη.
- Μειώνεται σε 45 ημέρες η προθεσμία σχετικά με τα αιτήματα επιστροφής φόρου για το φορολογικό έτος (ή έτη) για το οποίο ο εκδότης εφαρμόζει αποκλειστικά ηλεκτρονική τιμολόγηση.
Αυτά αποτελούν τα άμεσα κίνητρα που παρέχονται, καθιστώντας τη διαδικασία ψηφιοποίησης πολύ πιο ελκυστική. Ωστόσο, η ψηφιακή μεθοδολογία έχει επίσης σημαντικά πλεονεκτήματα, ενώ η υπηρεσία B2G EINVOICING της IMPACT παρέχει σημαντικές προτεραιότητες. Ένα προφανές όφελος, που οδηγεί σε μειωμένο κόστος, είναι η εξάλειψη της χρήσης χαρτιού. Δεν απαιτούνται πλέον εκτυπώσεις, καθώς τα παραστατικά μεταφέρονται ηλεκτρονικά, εξαλείφοντας τον κίνδυνο απώλειας κατά τη μεταφορά. Ο χρόνος που απαιτείται για τη διακίνηση μηδενίζεται, ενώ δεν χρειάζονται πλέον φάκελοι ή μεταφορείς, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος προετοιμασίας και αποστολής. Σε ό,τι αφορά τα ανθρώπινα λάθη, η υπηρεσία B2G EINVOICING της IMPACT εφαρμόζει αυτοματοποιημένα συστήματα ελέγχου για όλα τα υποχρεωτικά πεδία κάθε τιμολογίου, ενώ όλα τα εισαγόμενα στοιχεία ενσωματώνονται στο σύστημα, βοηθώντας στην ευρετηρίασή τους για μελλοντικές αναζητήσεις.
Η υπηρεσία της IMPACT ενσωματώνεται εύκολα με τα δημόσια συστήματα, παρέχοντας ταυτόχρονα υποδομή για πραγματικού χρόνου ενημερώσεις σχετικά με την πορεία και την κατάσταση επεξεργασίας κάθε εγγράφου από την αντίστοιχη δημόσια αρχή. Αυτό επιτρέπει στους χρήστες του συστήματος να παρακολουθούν πραγματικά όλες τις εξελίξεις. Εξίσου σημαντική είναι η προσπάθεια μείωσης της χρήσης χαρτιού και των εκτυπώσεων, η οποία όχι μόνο αντικατοπτρίζεται σε χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 αλλά και σε μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα για την επιχείρηση.
Το σύστημα της IMPACT έχει υποστεί δοκιμές και λειτουργεί ήδη επιτυχώς. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της ΑΑΔΕ, περισσότερο από το 60% των ηλεκτρονικών παραστατικών στην αγορά, μέσω παρόχου, διαβιβάζονται μέσω της υπηρεσίας eInvoicing της IMPACT. Οι τεχνολογίες της IMPACT είναι επαληθευμένες και βασίζονται στην τεχνολογική υποδομή της Microsoft, με το σύστημα να λειτουργεί πλήρως στο cloud. Η απόδοση του συστήματος είναι τέτοια που μπορεί να διαχειριστεί περισσότερα από 5 εκατομμύρια παραστατικά ανά ώρα, όπως επιβεβαιώνει η πιστοποίηση απόδοσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Η IMPACT έχει επίσης πιστοποίηση ISO/IEC 27001:2013, εγγυώμενη το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας για τα δεδομένα των πελατών και τις συναλλαγές. Αυτή η αξιοπιστία αντικατοπτρίζεται στην εμπιστοσύνη που τρέφουν μεγάλες εταιρείες από διάφορους κλάδους της αγοράς, όπως ενέργεια, φαρμακευτικά, τραπεζικά ιδρύματα, εταιρείες μεταφορών και logistics, και άλλοι.
Η ψηφιακή εποχή έχει φτάσει και στη χώρα μας, καλύπτοντας τις ανάγκες των πολιτών και των ιδιωτικών επιχειρήσεων, ενώ πλέον και οι συμβάσεις με το Δημόσιο ακολουθούν το ίδιο μονοπάτι. Η τεχνολογία περιβάλλει κάθε πτυχή της ζωής μας, και οι πολίτες δεν είναι πλέον τεχνολογικά “αναλφάβητοι”. Έχει έλθει η στιγμή να αποχαιρετήσουμε έννοιες όπως ο “αριθμός πρωτοκόλλου” και η “σφραγίδα και υπογραφή” και να τις αφήσουμε στο παρελθόν.