Η IMPACT, ο μεγαλύτερος πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησης, πυλώνας σταθερότητας στη μετάβαση του ιδιωτικού τομέα στην ψηφιακή εποχή για συμβάσεις με το δημόσιο.
Η ψηφιακή εποχή κατακτά και τον Δημόσιο τομέα, και η Ελλάδα δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Παρά τις καθυστερήσεις του παρελθόντος, τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πραγματικά άλματα στην πορεία προς την ψηφιακή ολοκλήρωση και τον επονομαζόμενο ψηφιακό μετασχηματισμό. Πλέον έχουμε apps για την ταυτότητα και την άδεια οδήγησης, όλο και περισσότερες Δημόσιες υπηρεσίες αποκτούν ψηφιακή υπόσταση, ενώ και πολλές χρονοβόρες και τυπικές διαδικασίες (π.χ. πρωτόκολλο, σφραγίδες) έχουν εξαλειφθεί μέσω της αξιοποίησης της ψηφιακής τεχνολογίας. Οι πιο “βαριές” διαδικασίες, όμως, χρειάζονται σημαντική υποδομή, τόσο από την πλευρά του Δημοσίου όσο και από τις ιδιωτικές εταιρείες. Αυτός είναι και ο λόγος που όλες οι εταιρείες στρέφονται προς τη λύση του παρόχου υπηρεσιών, ώστε να μην χρειάζεται να επανεφεύρουν τον τροχό. Η IMPACT είναι μια εταιρεία πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησης, πιστοποιημένη από την ΑΑΔΕ, η οποία είναι ηγέτιδα σε αυτόν τον χώρο.
I
Η νομοθεσία που δημοσιεύτηκε τον περασμένο Απρίλιο στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως περιγράφει τη διαδικασία της μετάβασης σε ηλεκτρονική τιμολόγηση για όλες τις ιδιωτικές εταιρείες και για όλες τις συναλλαγές με Δημόσιους φορείς. Το λεγόμενο πλέον “Business to Government” (B2G) οφείλει να γίνεται μέσω παρόχου, και πλέον οι εταιρείες πρέπει να φροντίσουν για αυτό, αν θέλουν να συνεχίσουν να συνεργάζονται με οποιονδήποτε Δημόσιο φορέα.
Τα οφέλη της ψηφιακής τιμολόγησης είναι πολλά και αρκετά από αυτά προφανή. Η πολιτεία όμως, θέλοντας να ενθαρρύνει τις εταιρείες στο να επισπεύσουν την μετάβαση αυτήν, έχει θεσπίσει και σημαντικά κίνητρα, οικονομικής και όχι μόνο φύσεως. Είναι προφανές ότι πολλές εταιρείες θα σκέπτονταν το κόστος της μετάβασης, και πάνω σε αυτό παρέχονται δύο ιδιαίτερα σημαντικά κίνητρα:
- Απόσβεση της αρχικής δαπάνης για λογισμικό και τεχνικό εξοπλισμό, επαυξημένη κατά 100%.
- ‘Εκπτωση επαυξημένη κατά 100% στην αξία της δαπάνης για τη λήψη υπηρεσιών παρόχου.
Υπάρχουν όμως και επιπλέον κίνητρα:
- Περιορίζεται η προθεσμία για την έκδοση των πράξεων διοικητικού, εκτιμώμενου, ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρου από τη Φορολογική Διοίκηση κατά δύο έτη.
- Μειώνεται σε 45 ημέρες η προθεσμία σχετικά με τα αιτήματα επιστροφής φόρου για το φορολογικό έτος (ή έτη) για το οποίο ο εκδότης εφαρμόζει αποκλειστικά ηλεκτρονική τιμολόγηση.
Αυτά είναι τα άμεσα κίνητρα που παρέχονται στις εταιρείες, κάνοντας την ψηφιακή μετάβαση σαφώς πιο ελκυστική. Αλλά και η ίδια η ψηφιακή μεθοδολογία προσφέρει σημαντικά οφέλη, ενώ και το σύστημα B2G eInvoicing της IMPACT διαθέτει σοβαρά πλεονεκτήματα. Το προφανές πλεονέκτημα, το οποίο μεταφράζεται και σε μειωμένο κόστος, είναι η εξάλειψη του χαρτιού από την εξίσωση. Πλέον δεν χρειάζονται εκτυπώσεις, τα παραστατικά διακινούνται με ηλεκτρονικό τρόπο και δεν υπάρχει πιθανότητα απώλειας σε οποιοδήποτε στάδιο της μεταφοράς τους. Ο χρόνος διακίνησης εκμηδενίζεται, δεν χρειάζονται φάκελοι ή μεταφορείς, ενώ μηδενίζεται και το κόστος προετοιμασίας και αποστολής. Στο επίπεδο των ανθρώπινων λαθών, το σύστημα B2G eInvoicing της IMPACT διαθέτει αυτοματοποιημένα συστήματα ελέγχου όλων των υποχρεωτικών πεδίων του κάθε τιμολογίου, ενώ όλα τα εισαγόμενα στοιχεία ενσωματώνονται στο σύστημα, υποβοηθώντας την εύρεσή τους σε μελλοντικές αναζητήσεις.
Το σύστημα της IMPACT συνεργάζεται εγγενώς με τα συστήματα του Δημοσίου και υπάρχει υποδομή για ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο για την πορεία και την κατάσταση επεξεργασίας κάθε παραστατικού από την αντίστοιχη αρμόδια αρχή, ώστε οι χρήστες του συστήματος να είναι ενήμεροι για κάθε εξέλιξη. Εξ ίσου σημαντική είναι και η μείωση του χαρτιού και των εκτυπώσεων, ως αποτύπωμα σε CO2, αλλά και ως ενεργειακό αποτύπωμα της επιχείρησης.
Το σύστημα της IMPACT είναι δοκιμασμένο και ήδη σε λειτουργία. Σύμφωνα με επίσημα στατιστικά της ΑΑΔΕ, περισσότερα από το 80% των ηλεκτρονικών παραστατικών στην αγορά μέσω παρόχου διαβιβάζονται μέσω της υπηρεσίας eInvoicing! Οι τεχνολογίες της IMPACT είναι δοκιμασμένες και βασίζονται στην τεχνολογική υποδομή της Microsoft, ενώ το σύστημα λειτουργεί εξ ολοκλήρου στο cloud. Μάλιστα, η απόδοση του συστήματος είναι τέτοια ώστε μπορεί να διαχειριστεί περισσότερα από 5 εκατομμύρια παραστατικά ανά ώρα, όπως αναφέρει η πιστοποίηση απόδοσης από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Η ίδια η IMPACT διαθέτει πιστοποίηση ISO/IEC 27001:2013, κάτι που διασφαλίζει το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας για τα δεδομένα των πελατών της και τις συναλλαγές. Αυτό αποτυπώνεται και πρακτικά στην εμπιστοσύνη που χαίρει η εταιρεία από μεγάλες εταιρείες όλων των κλάδων της αγοράς, ανάμεσα στους οποίους βρίσκουμε εταιρείες ενέργειας, φαρμακευτικές, τραπεζικά ιδρύματα, εταιρείες μεταφορών και logistics, και άλλες.
Η ψηφιακή εποχή ανατέλλει και στη χώρα μας, τόσο για τους απλούς πολίτες όσο και για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις, ενώ πλέον το ίδιο συμβαίνει και για τις συμβάσεις με το Δημόσιο. Η τεχνολογία βρίσκεται παντού γύρω μας, πλέον δεν υπάρχουν τεχνολογικά “αναλφάβητοι”, και επιτέλους έχει έρθει η ώρα να μπουν στο ντουλάπι της ιστορίας πράγματα όπως “αριθμός πρωτοκόλλου” ή “σφραγίδα και υπογραφή”. Ζούμε στον 21ο αιώνα και ήρθε η ώρα να το πάρουμε απόφαση. Η IMPACT είναι έτοιμη… εσύ;